4 tips voor meer zichtbaarheid in ondernemen

Niets is zo leuk als interactie hebben met je (potentiële) klanten. De interactie is niet alleen leuk, je leert er ook veel van. Interactie bij je blog of vlog laat zien dat het gelezen of gezien is. Interactie geeft je waardevolle informatie. En door interactie kom je weer hoger in google, waardoor het bereik van je blog of vlog groter wordt.

De bekende steen in het water, je kring wordt groter.

Hoe doe je dat dan, interactie op je blog of vlog?

Er zijn een paar manieren om interactie te bevorderen.

Vragen:

  1. Vraagt of men wil reageren op de inhoud met een open vraag: Is dit herkenbaar voor jou, heb jij dit ervaren, wat is jouw tip? En dan verwijs je naar het reactieveld onderaan het blog.
  2. Vraag om je artikel te delen. Vind jij dit een interessant artikel deel het met jou vrienden. Of: Ken jij iemand die deze tips kan gebruiken? Deel het gerust?
  3. Reageer zelf. Reageer bij anderen op hun blogs of vlogs door in het reactieveld te schrijven. Met alleen ‘leuk blog’ ben je er niet. Doe niet iets waar je zelf ook niet blij mee bent. Tenzij je natuurlijk met ‘leuk blog’ op jouw blog helemaal tevreden bent.
  4. Doe mee in groepen. Kijk bij collega’s op LinkedIn of Facebook en doe mee met discussies. Geef tips en laat zien dat je kennis hebt over dat onderwerp.
  5. Geef een beloning als men reageert. Een gratis e-boek. Een checklist of tips. Via je website kun je dat instellen.

Interactie kost tijd

“Maar dat kost heel veel tijd!” is een veelgehoorde klacht. Dat klopt, interactie kost tijd. Van de ander én van jou. Hoe kan men jou anders leren kennen en vertrouwen? In mijn blog ‘Heb jij tijd voor zichtbaarheid?’ en ‘Wat wil jij bereiken met jouw blog?’ schreef ik daarover. Zichtbaarheid is als een boemerang. Zichtbaarheid komt altijd weer naar je terug.

Je hoeft niet altijd van dezelfde persoon iets terug te ontvangen, maar er is wel een ‘voor-wat-hoort-wat’ principe. Mijn naam getagt in een facebook bericht en de opmerking ‘Graag delen’ zijn voor mij dubieus. De obstinate kant komt in mij naar boven. Waarom zou ik mijn facebook fans jouw blog laten zien? Ben jij fan van mij? Heb ik een verplichting naar jou? Is dit iets voor mijn facebookfans of vrienden? Dergelijke tags negeer ik dan.

Interactie in weinig tijd

Interactie kost tijd. Om niet helemaal ter verzanden in interacties plan je een paar keer per week 10-15 minuten tijd om te reageren op blogs of vlogs die in je mailbox komen of die je ziet op LinkedIn of facebook. Meld je ook alleen aan voor reacties waar jij op gereageerd hebt.

Daarnaast houd je elke dag je eigen reacties bij op jouw blog/vlog.

TIP: De meeste reacties komen binnen 24 uur nadat je zelf een blog of vlog geplaatst hebt. Houd daar dan rekening mee met het publiceren. Plaats je een blog terwijl je op vakantie bent, vraag dan iemand anders om voor jou de reactie goed te keuren en er zo nodig op te reageren.

Reageer jij wel eens op een blog of vlog en waarom doe je dat? Of heb jij nog aanvullende tips voor interactie? Schrijf het in het reactieveld hieronder. Ik ontdek graag jouw redenen en tips om Zichtbaar in Ondernemen te verbeteren.

Op jouw interactie én zichtbaarheid!

Michaëla Wierdsma

 

 

 

PS: in de besloten facebookgroep Zichtbaar Ondernemen doe ik ook facebook live met tips die je niet in een blog leest. Wil je deze tips ook ontvangen, meld je aan bij deze groep en je ontvangt de live uitzendingen in je tijdlijn. 

Foto: Štefan Štefančík on Unsplash

PS: Deel dit artikel met je Facebook vrienden- en volgers, LinkedIn contacten en Twittervolgers via de share knoppen, zodat ook zij voordeel hebben van deze materie. 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoge standaard
Community leven

Hoge standaard

Hoe hoog leg je de lat? Wat als je ‘m niet haalt? En wat is eigenlijk standaard? Het zijn allemaal vragen die je tegenkomt als je met een groep mensen samenwerkt.

Lees verder »
Scroll naar boven