Last but not least….
‘Schrijf vier weken lang, elke werkdag een blog voor ondernemers.’ Dat was de persoonlijke uitdaging die ik kreeg om meer zichtbaarheid in mijn onderneming te krijgen.
Het thema was er en ook mijn persoonlijk thema. Andere ondernemers helpen zichtbaar te ondernemen.
Het gaat dan niet puur om het bloggen, vloggen of podcasten. Ook niet over netwerken of lezingen geven. Het gaat er uiteindelijk om te laten zien waar je voor staat, wat je passie is, je missie naar de wereld, naar waar jij met jezelf én je onderneming wilt zijn.
Bloggen
Vier weken is twintig blogs schrijven, is twintig keer foto’s zoeken, is twintig keer de autoresponder inrichten en is minimaal twintig keer actief zijn op facebook. Het betekende ook werkdagen van tien uur, letterlijk dromen over mijn nieuwe richting, enthousiast uit bed springen en ’s middags een instort momentje. Het betekende vooral hernieuwd enthousiasme in mijn werk.
“Hoe ga je nu verder”, vroeg een lezer mij, “Blijf je elke dag bloggen?”
Nee, niet elke dag. Ik ga eerst heerlijk een week vakantie houden, rommelen in huis, achterstallig werk doen en dwalen over het strand.
Stok-achter-de-deur Coach
En in 2018 wordt ik zichtbaar als Stok-achter-de-deur Coach. Want dat is waar veel ondernemers naar op zoek zijn. Iemand die hen coacht op weg naar hun eiland, die het baken in het vizier houdt en als een kompas fungeert en hen gelijk een schop onder de kont geeft.
Plannen, structuur en focus, dat is waar ik bij help. Doen is dan ook mijn tweede naam.
Dé tip
Mijn laatste tip voor jou in dit 20e blog Zichtbaar Ondernemen is dan ook:
Ga op reis naar het eiland van jouw missie.
Houd dat continue in het vizier en raadpleeg jouw kompas als je van koers raakt.
Hijs de zeilen van Zichtbaarheid en ga DOEN.
Op jouw reis!
Michaëla Wierdsma
Foto: Jacqueline van den Heuvel
PS: Deel dit artikel met je Facebook vrienden- en volgers, LinkedIn contacten en Twittervolgers via de share knoppen, zodat ook zij voordeel hebben van deze materie.