Workshops - Michaëla Wierdsma

Workshops

Workshop Social Media Content schrijven

2 x 3 avonden interactieve workshop over content schrijven voor social media kanalen.

Deel I:

Avond 1: Doelgroep bepalen:

De eerste avond gaat over wat je verkoopt en koopt. We kaarten de mindset om te bloggen aan. Het lange termijn denken en het boomerang effect. Daarnaast worden je eerste doelen gezet om content te schrijven voor je website en blog.

Avond 2: Content schrijven

De tweede avond gaan we verdiepen in het content schrijven, het bloggen, de research, verschillende manieren om blogs te schrijven. Daarnaast lichten we andere manieren om content te genereren toe.

Avond 3: Plaatsen van content

De derde avond blikken we kort terug op de eerste content. Daarna over het plaatsen van content, het trekken van lezers naar je blog/site en hoe je je content overzet naar social media. Plus de marketing van je blog/site en omzetten naar je business met een blog implementatieplan.

Deel II:

Bonusavonden aanvullend voor content blogplan:

  1. Opzet van website structuur (wordt mede gegeven door Jan Everts van websitedienstverlening.nl)

Waar bestaat een goede website uit, wat is een opt-in, hoe schrijf je die. Aan bod komt het trechtermodel, het gebruiken van een autoresponder, de website indeling en de kracht van content. Ook wordt passief inkomen meegenomen in deze avond. Wat is het en wat betekent het voor mijn bedrijf.

  1. Blog implementatieplan/marketingplan

Deze avond gaat over het opbouwen van een marketingplan voor je website, de content en de social media. Daarnaast wordt een implementatieplan gemaakt voor je eigen business.

  1. LinkedIn profiel optimaliseren

Bij een goede website, content en marketing plan hoort ook een goede uitstraling en content voor je LinkedIn profiel. Deze avond lopen we je LinkedIn profiel na en wijzig je dat direct. Heb je een Facebook of Twitter account dan nemen we dat profiel gelijk mee.

Implementaties

Na elke avond is er een implementatie om thuis uit te werken. Deze implementaties worden bij de volgende avond kort besproken.

Aan het einde van deel I heb je een goede start om zelf je website te optimaliseren en een begin te maken met social media activiteiten voor je onderneming.

Aan het einde van deel II weet je wat waar je accenten gaan liggen om je website en onderneming verder te optimaliseren. Daarbij heb je een uitgewerkt marketingplan liggen

Om dit te bereiken is het wel noodzakelijk om de implementaties uit te voeren. Je krijgt de basis aangereikt, samen met de uitwerkingen.

Praktische zaken

De cursus vindt plaats bij Tijd & Ruimte, Tijm 2a in Castricum

Datum:
In overleg

Tijd: 19.00 – 22.00 uur

Aantal deelnemers: 6 – 8 personen

workshop doelen stellen bonus

Bonus 1: het eerste blog wordt van feedback voorzien

workshop doelen stellen bonus

Bonus 2: bij deelname aan deel II wordt ook het LinkedIn profiel van feedback voorzien

workshop doelen stellen bonus

Bonus 3: de eerste 2 aanmeldingen voor beide delen ontvang je 3 kwartier persoonlijke coaching na afloop van de beide workshops, ter waarde van € 147,00

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

Deel II kan alleen worden gevolgd als ook deel I gevolgd is.

Scroll naar top